У червні ці п’ятеро накрутили на велосипеді 1352 кілометри. Їздили за містом, вздовж моря, з дитиною, з дружиною, зранку і вночі. Хто ці п’ятеро – амбасадори та амбасадорки Intellibike Challenge. Це наш проєкт, який популяризує велокультуру. Марія, Антон, Юлія, Дмитро та Олександр 75 днів літа проведуть на велосипедах. Решта наших спеціалістів також долучаються до поїздок і зможуть виграти різні подарунки. Перший місяць челенджу позаду – пора ближче знайомити вас з його головними велогероями. 

У дитинстві Антон, GIS Analyst, разом з друзями ганяв на велику дворами і мріяв про гірський велосипед. Його перший двоколісний – знаменитий «Аіст», їздити на якому Антона вчив тато. Однак власного гірського велосипеда в Антона так і не було. Усе змінилось з початком челенджу. Антон отримав від нас велосипед і знову повернувся на вулицю дитинства, адже зараз там одна з найкращих велодоріжок Івано-Франківська. З часом його маршрут урізноманітнився.

«Мій перший підхід до вибору маршруту – ситуативний. Їду, куди веде дорога, і приймаю рішення на ходу. Так я досліджую місця, де раніше ніколи не був. Це можуть бути і звичайні спальні райони, які, як виявилося, доволі цікаві. Інший підхід – це маршрут велодоріжками, але з цим у нашому місті складно.

Найбільше мене розчаровує не стара непридатна дорога, не передбачена для велосипедистів, а нова, де теж не врахували зручності для всіх учасників. З іншого боку в Івано-Франківську є декілька дуже зручних велодоріжок, де ви почуваєтеся комфортно і безпечно».

«Критично важливо розуміти, що велоінфраструктура не стосується лише велосипедистів. Це також про комфорт водіїв та пішоходів, це безпека і зручність для всіх містян. Моя порада: спробуйте хоча б кілька разів скористатися велосипедом, щоб зрозуміти велосипедистів. Велосипед – це додаткова мотивація змінити місто на краще».

Їй було 9, вона не діставала до сідла і перша спроба закінчилась зіткненням з сміттєвим баком. Якщо в Антона був «Аіст», то Юля, бізнес-аналітикиня, починала кататися на сусідській «Україні». У шкільні роки вона їздила на старенькому «Салюті», а коли стала студенткою разом з друзями крутила педалі київськими дорогами.

А потім трапилась 8-річна перерва, яка закінчилась місяць тому – Юля вирішила приєднатися до нашого челенджу, але зробила це не сама. У неї є 4-річний напарник – вулицями Львова Юля катається з сином, тому безпека для неї понад усе.

«Маршрут попередньо прокладаю по карті, тоді детально вивчаю, і стараюсь їхати, не відволікаючись на карту під час поїздки. У Львові подекуди з'явилися велодоріжки, але часто вони раптово закінчуються, чи там запарковані авто. Мені дуже бракує безпечного простору для велосипедистів».

«Зараз під час поїздок я найбільше думаю про постійну пильність. Я все ще дуже стресую від думки, що можу на когось наїхати, чи що хтось може вискочити на дорогу. Іноді, якщо катаюсь дуже рано чи дуже пізно, то вдається розслабитися, і просто радіти відчуттю того, як летиш дорогою».

Як звучать велоцілі Юлі на липень: вона вперше хоче виїхати на велосипеді за місто і спробувати завозити сина у садок на велосипеді.

Щоб навчитися керувати автомобілем, спершу варто опанувати велосипед, – сказала собі Марія, Delivery Coordinator, 4 роки тому. Одного сонячного ранку вона на кілька годин орендувала велосипед. Падала, переживала, старалась тримати рівновагу аж поки не поїхала. Брат підтримав ініціативу Марії і подарував її перший велосипед.

До того, як стала Intellibike амбасадоркою, Марія їздила на велосипеді цього року лише раз, а з 3 червня щодня накручує приблизно 20 кілометрів в середньому за годину. Але є ще й інші активності.

«Для мене це не просто про велосипед, а й про тріатлон. Три рази на тиждень я не просто їжджу на велосипеді, а й плаваю, і бігаю. Бігаю 6 днів на тиждень. Роблю силові 3 рази на тиждень і катаюсь на велосипеді кожен день. Мої дні складаються з виключно роботи та спорту».

У липні Марія шукатиме нові веломаршрути і обов’язково стежитиме за тим, щоб захищати тіло від сонця.

«Я давно бігаю в спеку, але лише цього року, катаючись на велосипеді, отримала алергію на сонце (фотодермію). Мої поради: мати хороший сонцезахисний крем, правильний закритий одяг і, по можливості, не їздити о 12:00-13:00 під розпеченим сонцем».

Кілька років тому Дмитро, Golang інженер, разом з дружиною жили у Вільнюсі. Якось вони помітили, що ледь не через кожен кілометр у місті можна орендувати велосипед, а потім з’ясувалося, що їздити на них можна безкоштовно. Так Дмитро з дружиною об’їздили весь Вільнюс. Відтоді вони вирішили, що куплять велосипеди усій сім’ї і разом будуть кататися. Завдяки участі в Intellibike Challenge ця мрія здійснилась. Дмитро купив велосипед і дружині.

«Ми часто їдемо до моря або вздовж узбережжя. Буває, що велосипед допомагає вирішувати різні справи: з’їздити на пошту, провідати маму, родичів і навіть проїхатись у будівельний магазин чи гараж. На велосипеді встигаєш більше, ніж пішки і не треба брати машину, якщо потрібно подолати відстань у 5 км. Велоінфраструктура в місті Южне, що в Одеській області, тут я катаюся, дуже розвинута. Велодоріжки є навіть у місцях, де не те, що їздять, але й рідко ходять. А от в Одесі ситуація дещо гірша».

Їздити Дмитро старається щодня, каже, що після місяця на велосипеді крутити педалі уже легше.

«Челендж це звичайно круто. По-перше, я навіть не знаю, коли б дійшли руки пересісти на велосипед, а по-друге, це мотивує кататися кожен день. Якось у мене був дуже насичений день і я згадав про катання лише о за пів години до півночі. І все-таки взяв велосипед і вирушив в нічну мандрівку».

Олександр, DevOps інженер, пригадує, як в 4 роки  хизувався перед дідусем, що може без допоміжних коліс їхати на велосипеді. Все дитинство його минуло на двоколісному, в студентські роки він трохи призабув за це захоплення. Втім місяць тому твердо вирішив купити собі до дня народження велосипед, залишалося тільки вибрати модель.

Ми дещо випередили Сашу, коли надіслали на усю компанію лист про початок та набір амбасадорів до Intellibike Challenge. І тепер він уже місяць проводить літо, крутячи педалі.

«У нас в Харкові є одна відома велодоріжка на Білгородському шосе, багато веломаршрутів є у Лісопарку. Стараюся будувати маршрути через приватний сектор, житлові масиви та парки. Їжджу здебільшого в офіс або ввечері, коли мало машин. Під час поїздок розглядаю все цікаве навколо, думаю про якісь події. За весь час челенджу пропустив тільки три дні, коли був на байдарках)».

За перший місяць Саша обладнав свій велосипед захисними крилами, флягою для води, підніжкою, ліхтарем, а ще придбав шолом і рукавички.

«З кожним днем почуваю себе більш спортивним, підготовленим і легше долаю великі відстані. У липні планую здійснити декілька великих подорожей і зібрати компанію на велосипедах, можливо залучити жінку до велопрогулянок».

 ___________________

Попереду другий місяць челенджу, і ми обов’язково згодом розповімо і про нього. А 19-25 липня ми запрошуємо усіх охочих дивитися разом з нами тематичну підбірку короткометражних фільмів Ubran Mobility Shorts. Це ще одна активність в рамках нашого проєкту Екомобільне літо. Показ відбудеться онлайн та буде доступний безкоштовно для всіх! Щоб отримати нагадування, зареєструйтесь тут