Нещодавно Forbes Ukraine вчетверте визначив номінантів своєї премії – “30 до 30: творці майбутнього”. Четвертий рік поспіль номінантами стають 30 українців та українок, які вразили своїми досягненнями не лише Україну, але й цілий світ. Цього року серед номінантів військові, волонтери, представники IT індустрії, бізнесу, спорту, креативної індустрії та агенти змін.
Ми стали генеральними партнерами цьогорічної премії, адже розвиток та підтримка талановитої молоді – один з фокусів нашої компанії. Віталій Седлер, CEO та співзасновник Intellias, особисто нагородив номінантів з IT галузі, чиї стартапи та компанії допомагають цифровізувати світ.
Окрім того, Вадим Синжерецький, співзасновник маркетплейсу BUKI для репетиторів, що вже підкорив Європу, отримав від нас особливий подарунок – електровелосипед. Це ще один вклад Intellias у підтримку сталої мобільності, яку ми підтримуємо та розвиваємо в Україні та за її межами вже багато років.
Тож ми запросили Вадима поговорити про премію, філософію бізнесу та звісно ж запитали куди ж він вирушить на новому велосипеді.
Довідка про BUKI
BUKI – це міжнародний маркетплейс пошуку репетиторів, який працює в 7 країнах світу з 2014 року. Вже 9 років ми працюємо у сфері освіти і за цей час до нас приєдналась понад 100,000 викладачів з усіх куточків світу, а наша команда опрацювала понад 1,200,000 замовлень учнів!
У листопаді 2022 року BUKI включили до престижного списку топових EdTech-проєктів в Європі за версією HolonIQ. BUKI визнано одним з трьох найперспективніших технологічних лідерів України, про що свідчить звіт bit.ua в травні 2021 року.
Що, на твою думку, робить BUKI унікальним серед інших маркетплейсів для репетиторів? Які переваги надає ваша платформа як студентам, так і вчителям?
На різних ринках наші переваги для клієнтів і викладачів можуть трохи відрізнятись (локальні особливості ринку, конкурентів). Спробую виділити кілька основних:
- Ми будуємо дуже локалізований сервіс, де клієнти мають вибір з тисяч чи навіть десятків тисяч локальних викладачів у своєму місті, районі чи онлайн.
- Величезний вибір дисциплін. Шкільні предмети, хобі, професійні напрями, а не тільки мови. Зазвичай ми даємо на ринку найкращий вибір, якщо ваша ціль пошук викладача для дитини для підготовки до тесту чи допомоги зі школою.
- Наш продукт для онлайн занять BUKI School не просто дає вибір викладачів, а гарантує безпеку платежів та рівень якості через складну систему відбору, роботу з контентом.
- Для викладачів BUKI це часто основний канал нових учнів з великим щоденним потоком. Також ми маємо систему букінгу уроків, безпечних платежів, інтегровану платформу для дзвінків.
З якими бар'єрами та викликами ви стикались на початку розвитку BUKI, і як ви їх подолали?
Як і в будь-якого стартапу викликів була безмірна кількість. На кожному етапі розвитку компанії вони були різні:
- Якість та швидкість імплементації нових ідей на етапі зародження компанії. Критично правильним було рішення на той момент будувати внутрішню експертизу по важливих напрямках.
- Касові розриви, теж на ранніх етапах розвитку компанії. Тут нам допомогла фанатична ощадливість і ітеративний lean підхід.
- Швидкий ріст компанії та команди руйнує майже усі наявні процеси та схеми роботи. Ти постійно маєш перевинаходити їх і себе, щоб відповідати запиту.
Які технологічні та інноваційні рішення ви використовуєте для покращення функціональності BUKI і забезпечення зручності користувачів?
У нас досить складна і технологічна система букінгу та відслідковування уроків для клієнта та репетитора. Не менш технологічна власна CRM система, яка є органічним продовженням руху клієнта по воронці після подачі заявки. Також ми активно використовуємо генеративний AI для створення навчального контенту, планів уроків для наших викладачів.
Які плани та амбіції у вас є на майбутнє для BUKI? Які нові напрямки плануєте розвивати, які нові ринки плануєте відкривати для свого бізнесу?
Як growth-obsessed компанія, ми завжди маємо дуже багато ідей та амбітних планів. Всього розкривати непевно не можу – потрібно ж тримати певний рівень інтриги.
З цікавого: ми продовжуємо запускати нові ринки. Зокрема зараз на ранній стадії запуск ринку Румунії. Якщо ріст буде хороший, то будуть ще запуски в країнах CEE регіону, щоб закріпити там провідні позиції. Дивимось також в інші продуктові вертикалі, зокрема групові заняття та one2many (великі групи) формати.
Усе потрібне на шляху нашої місії – create the #1 tutoring marketplace in the world.
Про нагороду та філософію бізнесу
Ти цього року потрапив до списку Forbes Ukraine 30 до 30: творці майбутнього. Раніше BUKI відзначили в такому ж рейтингу Forbes у Європі. Це важлива іміджева історія. Як думаєш, чи може вона вплинути якимось чином на твою кар'єру та компанію?
BUKI майже повністю B2C (або навіть С2С) мас-маркет-бізнес з відносно невеликим чеком. Це означає, що наш усереднений користувач уявлення не має про наші нагороди та відзнаки. Для нього якість продукту, викладачів та результат навчання – це єдине, що виступає драйвером. А для нас ріст кількості активних клієнтів критично важливий. Тому в цьому контексті змін не так багато:)
Якщо говорити про рівень вище - відзнака Forbes – це для нас перш за усе певне визнання тієї цінності, яку створює BUKI для сотень тисяч клієнтів та викладачів по усьому світу і відзначення титанічного обсягу роботи, проробленого моїми партнерами (Сашою Ярусевичем, Кирилом Лазаревим) та нашою командою за ці довгі девʼять років. Також думаю, що це корисно для HR бренду і побудови партнерств, особливо закордонних. У Лінкедині з плашкою 30 до 30 відповідають частіше:)
Чи поставив ти якісь нові цілі перед собою, отримавши це визнання?
Вони залишились незмінними. Побудувати крутий освітній продукт – лідера ринку індивідуальних занять з репетитором (1 млн уроків в місяць) і бути причетним до розбудови України, як центру технологічного підприємництва в Європі.
Яка порада або обрана філософія життя допомогла тобі досягти таких успіхів у молодому віці?
Питання успішності (чи не успішності) – досить відносне та дискусійне і дуже залежить від спостерігача (того, хто міряє). Ніколи себе особливо не асоціював з цим поняттям. Але якщо говорити про певний рівень результатів, то поради, які даю нижче для молодих підприємців, досить добре описують мою власну філософію до життя та побудови компанії.
Які поради ти дав би молодим підприємцям і стартаперам, які мріють про успіх у сфері технологій та бізнесу?
Тяжко радити щось прям усім-усім, окрім як постійно вчитись чомусь новому і підтримувати природну дитячу допитливість (curiosity). Але спробую:
- Action. Діяти та бути проактивним. Збільшуючи кількість дій (спроб), ви збільшуєте ймовірність на успіх.
- Be Lean & Fast. Будьте ощадливими та швидкими на початкових етапах створення компанії. Це збільшить ваші шанси на виживання.
- Thinking Global, Doing Local from Day One. Працюйте над вузькою проблемою якоїсь ЦА чи вертикалі сфокусовано, але відразу думайте, як будете масштабувати це рішення глобально.
- Be Obsessed with Growth. Будьте “голодними” до результату та одержимими ростом. Тільки так можна побудувати справді велику історію.
- Unit Economics and Numbers are essential. З першого дня рахуйте усе у вашому бізнесі, що можете. Тільки чітке слідкування за чисельними показниками дає обʼєктивне розуміння ситуації.
Про велосипед від Intellias, хобі та мастхеви для життя
Ми подарували тобі електровелосипед, бо дуже давно різними ініціативами та програмами розвиваємо сталу мобільність в межах та поза компанією. Як ти взагалі ставишся до активного способу життя? Як підтримуєш себе в формі? Чи близька тобі велотематика?
Не скажу, що я найактивніша людина у світі, але певний рівень тримаю. З самих базових моментів – кілька разів на тиждень силові тренування і трохи кардіо. Стараюсь якнайбільше ходити (від 8,000 кроків), це дуже допомагає думати та знижувати рівень стресу. І, впевнений, допомагає тримати певний рівень здоровʼя, якості життя і енергії. Принаймні Peter Attia наводить дуже гарні наукові аргументи цього у своїй книзі.
Щодо велосипедів – усе дитинство я їздив в школу тільки на велосипеді, у будь-яку погоду. Це можна назвати “велосипедист з досвідом 10+ років”?:) Зараз мій колега і співзасновник BUKI Саша Я. дуже активно їздить, навіть чи не на професійному рівні. Тепер будемо їздити разом.
Чи близька тобі тема розвитку сталих міст, екології, можливо робиш якісь кроки у щоденному житті аби бути більш екологічним (сортування сміття, використання екологічного транспорту: велосипеди, електрокари)?
Стараюсь сортувати пластик по можливості. Також відносно довго користуюсь речами чи гаджетами. Впевнений, що наш надмірний консьюмеризм точно можна трошки зменшити, і це буде корисно для планети і для самих людей.
Як щодо хобі, улюблених фільмів, книг, улюблених місць для подорожі.
Взагалі дуже люблю подорожувати. Майже кожне нове місце викликає позитивні емоції. Серед топу усе дуже по класиці – Нью-Йорк, Париж, Барселона (з того, де був).
Щоб розвантажити голову часто дивлюсь якийсь епізод серіалу, фільми рідше. З улюблених – Billions, Silicon Valley, House of Cards. З нових – минулого року вийшло кілька класних односезонних серіалів про стартами, які теж дуже рекомендую: Super Pumped: The Battle For Uber, The Dropout.
Книги: багато бізнес та літератури для розвитку. Дуже мало художньої, є такий гріх. З улюблених – Насім Талеб і його Антикрихкість, Харарі і його Сапіанс, Джеймс Клір – Атомні Звички.
Твої лайфстайлові мастхеви, про які ми не додумались запитати:)
Взагалі їх досить багато. Коли ти активно працюєш над чимось/вчишся чомусь новому, то постійно напрацьовуються якісь лайфхаки, які дозволяють робити щось швидше/оптимальніше.
Будь-які відчутні досягнення у більшості сфер життя – це майже ніколи не one night success, а кумулятивний ефект щоденних дій, звичок та активностей. Тому фокусуйтесь не на цілі (після її постановки), а не щоденних кроках, маленьких задачах і звичках, що ведуть до неї. Прийом застосовний до будь-якої сфери. Усвідомлення цього для мене колись стало переломним фактором. Книга “Атомні звички” багато в чому якраз про це.
- Якісний сон необхідної тривалості – найкращий інструмент відновлення, енергії і хорошої роботи мозку (фокус, якісні рішення). Якщо у вас є можливість пропрацювати тільки одну річ, то почніть зі сну.
- Постійно вчитись чомусь новому, або закопуватись глибше в розумінні уже відомих речей.